Dnia 13, 14 i 15 maja klasy IV b, V, VI, VII pojechały na wycieczkę do Warszawy. Zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca w stolicy, które przykuwają uwagę turystów. Wyjechaliśmy 13 maja o godz. 5.00. Do Warszawy dotarliśmy około godziny 10.00 pod Pałac Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na taras widokowy na trzydziestym piętrze, skąd podziwialiśmy rozległą panoramę Warszawy. Następnie zwiedzaliśmy Niewidzialną Wystawę.

Niewidzialna wystawa to wyjątkowa podróż w niewidzialny świat, podczas której mogliśmy wypróbować, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach bez pomocy wzroku- wyłącznie za pomocą słuch, dotyku i węchu. Pod opieką niewidomych przewodników odwiedziliśmy specjalnie wyposażone i całkiem wyciemnione pomieszczenia. Następnym punktem programu było Krakowskie Przedmieście, kościół Św. Anny, Pałac Prezydencki, Pomnik Adama Mickiewicza i Mikołaja Kopernika. Następnie przeszliśmy przez Stare Miasto. Po spacerze była wizyta na stadionie PGE Narodowym i wycieczka "Trasą Piłkarza". Następnie zmęczeni, ale pełni wrażeń dotarliśmy do hotelu, gdzie czekała na nas pyszna kolacja.

Drugiego dnia po śniadaniu zwiedzaliśmy Pałac i piękne ogrody w Wilanowie. Po długim spacerze dotarliśmy do Grobu Nieznanego Żołnierza, gdzie właśnie następowała zmiana warty. Następnie udaliśmy się do gmachu sejmu. Dowiedzieliśmy się o historii sejmu oraz zobaczyliśmy, gdzie pracują posłowie. Na galerii sejmowej spotkaliśmy się z posłem z naszego województwa panem Ryszardem Galla, który bardzo ciekawie opowiedział nam o pracy w sejmie i o różnych ciekawostkach. Wszyscy uczniowie otrzymali od naszego posła drobne upominki. Zmęczeni, ale pełni wrażeń pojechaliśmy na obiad do restauracji obok Zamku Królewskiego. Po dłuższym odpoczynku pojechaliśmy wraz z przewodnikiem, który towarzyszył nam od początku naszej wizyty w Warszawie do Parku w Łazienkach. Tu zobaczyliśmy między innymi Pomnik Chopina, Pałac na Wodzie oraz Starą Pomarańczarnię. Bardzo zmęczeni udaliśmy się do hotelu na kolację. Po kolacji i odpoczynku wszyscy chętni świetnie bawili się na dyskotece, która była zorganizowana tylko dla naszej grupy.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik do Planetarium. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski. Potem z przewodnikiem przeszliśmy na stare miasto, gdzie mieliśmy czas dla siebie na zakupienie pamiątek. W drodze powrotnej zjedliśmy posiłek w Mc Donald ‘s i w końcu zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy wieczorem do Szczedrzyka.