Data wydruku: 2024-04-25 01:39:22

2012/2013 - Z życia szkoły

Zielona Szkoła Wieliczka - Kraków- Ojców, 22-24 maja 2013

zielona_szkoa

W dniach 22-24 maja uczniowie klas III i IV ze szkoły w Szczedrzyku pojechali na Zieloną Szkołę. Trasa 3 dniowego wyjazdu obejmowała Wieliczkę, Kraków, Pieskową Skałę i Ojców.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy zabytkową Kopalnię Soli w Wieliczce i Muzeum Żup Solnych. Największe wrażenie wywarła na wszystkich kaplica Św. Kingi, olbrzymia, skalna komora pokryta rzeźbami o tematyce sakralnej, rzęsiście oświetlona żyrandolami z kryształowej soli, w której odbywają się nabożeństwa. Tutaj zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia przy rzeźbie Jana Pawła II.

Po zwiedzeniu kopalni pojechaliśmy na miejsce zakwaterowania w zabytkowej dzielnicy Krakowa - Kazimierzu. Rozlokowaliśmy się w pokojach, a po kolacji poszliśmy na wieczorny spacer po Kazimierzu. Podziwialiśmy najbardziej znane widoki Kazimierza, doszliśmy do Sanktuarium na Skałce a następnie bulwarami nad Wisłą dotarliśmy do Wawelu.

Drugi dzień był w całości przeznaczony na zwiedzanie Krakowa. Zwiedziliśmy synagogę i kirkut Remuh, dotarliśmy na zamek królewski na Wawelu, gdzie obejrzeliśmy katedrę, wspięliśmy się na Wieżę Zygmuntowską do Dzwonu Zygmunta, zwiedziliśmy królewskie grobowce w podziemiach i odwiedziliśmy grobowiec pary prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich. Potem zapuściliśmy się do skalnej pieczary, w której, jak powiada legenda, mieszkał Smok Wawelski. Na rynku kupiliśmy liczne pamiątki w kramach w Sukiennicach i weszliśmy do Kościoła Mariackiego, żeby podziwiać najsławniejszy ołtarz Wita Stwosza. Potem przez Bramę Floriańską, mijając po drodze Barbakan, przeszliśmy na Plac Matejki, skąd autokar powiózł nas do ogrodu doświadczeń.

Trzeciego dnia rano obudził nasz deszcz bębniący w parapety. Z powodu deszczowej aury musieliśmy nieco zmodyfikować plany. Po opuszczeniu hotelu i po śniadaniu, poszliśmy do kina na film w technologii 3D pt. „Tajemnica Zielonego Królestwa”. Film bardzo się wszystkim podobał, a temat ochrony piękna przyrody bardzo pasował do zielonej szkoły. Ostatnim punktem programu był Ojcowski Park Narodowy i zamek w Pieskowej Skale.

Wyjazd nie należał wprawdzie do najdłuższych, ale był prawdziwą zieloną szkołą, zgromadziliśmy masę nowych wiadomości i mieliśmy okazję wykazać się dużą samodzielnością.  Z naszego wyjazdu oprócz doświadczeń i wiedzy pozostały wspaniałe wspomnienia i liczne zdjęcia, do których często będziemy wracać.